HANDELSBETINGELSER



Generelle oplysninger

Charlotta de Miranda

Hjortshøj Møllevej 185,

DK-8530 Hjortshøj

Telefon: +45 23 26 96 68

E-mail: kontakt@mirandafoto.dk



Priser

Hos Mirandafoto tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Vi forbeholder os retten til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages samtidig forbehold for udsolgte varer hos leverandør.


Den gældende pris er den, som på tidspunktet for bestillingen er angivet i den samlede oversigt over ordren, inden du accepterer. Alle priser på webshoppen er angivet i danske kroner, inkl. moms og alle danske afgifter, told mv. Alle priserne er dagspriser og kan opdateres.

Medmindre andet er angivet, skal den samlede pris inklusiv eventuelle leveringsomkostninger være betalt, inden vi kan levere varen.



Betaling

Mirandafoto modtager betaling kontant, ved bankoverførsel og via MobilePay. Alle beløb er i DKK og inklusive moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer. Betaling for fotosessionen sker på dagen, hvor vi fotograferer. For digitale fotografier gælder det, at du betaler efter fotograferingen, men før billederne frigives til download. Det gør de, når betalingen registreres. Betalingen for rammer og printbilleder sker, når varerne er klar til afhentning eller er afsendt. Trækkes pengene ved en fejl, før varerne er sendt afsted, kontakt da Mirandafoto på e-mail adresse: kontakt@mirandafoto.dk.


Sker købet igennem Webshoppen, modtages betalingen udelukkende gennem PayPal. Vi accepterer følgende betalingsmuligheder gennem PayPal:

  • Dankort
  • VisaDankort
  • MasterCard
  • Visa
  • Discover Global
  • American Express

Der kan via disse kortudbydere forekomme transaktionsgebyr på webshoppen.

Når du gennemfører en online-betaling via PayPal med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Du har nem mulighed for at annullere betalingen inden transaktionen gennemføres.

Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit betalingskort skulle blive misbrugt på en webshop, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i deres betalingssystem. De data, du oplyser i forbindelse med onlinekøb betalt med betalingskort, er SSL-krypterede. Det er altså kun PayPal, der kan læse dem. Hverken vi eller andre har mulighed for at læse dataene.

Beløbet hæves først på din konto, når varerne sendes fra vores lager. Der kan aldrig opkræves større beløb end det, du har godkendt ved bestillingen.


Når du afgiver en ordre hos os, sender vi efterfølgende en ordrebekræftelse til dig på den angivne e-mail adresse. Herefter modtager du en faktura pr. e-mail adresse som bekræftelse på, at din ordre er gennemført.

Det er ikke muligt at se tidligere ordrer på webshoppen efter køb. Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en e-mail til lager@chief.dk.

Det er dit ansvar, at de kundeoplysninger, du indtaster som led i dit køb, er korrekte, idet vi ikke efterfølgende validerer eller kontrollerer dine oplysninger.

Ved køb af varer på vores webshop, indgås købsaftalen på dansk.

Da vores lager pakker de indkommende ordrer løbende, er det vigtigt, at du kontakter os hurtigst muligt, hvis du ønsker at lave ændringer i din ordre. Såfremt lageret ikke har ekspederet din ordre, vil det være muligt at lave ændringer til den.

Er ordren allerede ekspederet, kan vi ikke lave ændringer til din allerede ekspederede ordre.



Levering

Ekstern leverandør står for leveringen af billeder og rammer, og det sker igennem fragtfirmaerne GLS eller PostNord. For store pakker Danske Fragtmænd A/S.


Du kan også afhente billedet efter aftale på adressen:

Hjortshøj Møllevej 185,

DK-8530 Hjortshøj



Leveringstid

Leveringstiden estimeres til 1-3 uger alt afhængig af den enkelte opgaves specifikationer.



Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere rettidigt, det vil sige inden for 14 dage, efter du har opdaget manglen/fejlen. Mirandafoto vil dække returneringsomkostningerne i et rimeligt omfang.


Indsend først billeder af de pågældende fejl til kontakt@mirandafoto.dk. Derefter modtager du et løsningsforslag, såfremt fejlen vurderes at være en produktionsfejl eller en fejl i produktet, som ikke bør opstå inden for de to første år. Skyldes skaden fragtfirmaets behandling af produktet, diskuteres reklamationen med dem ud fra fejlene på billedet.


Der stilles kun garanti for kvaliteten af fremkaldelser af digitale fotografier, hvis disse bestilles gennem Mirandafoto (printleverandører printer med forskellige kvalitetsmæssige resultater). Mirandafoto garanterer, at kvaliteten er høj fra egen leverandøren. Det gælder de rette farver og topkvalitet inden for fotopapir, lærred, rammer osv.


Alternativt kan du medbringe varen til adressen 8530 Hjortshøj, Hjortshøj Møllevej 185 efter aftale.


Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside:

https://www.forbrug.dk/raad-og-rettigheder/forbrugerleksikon/reklamationsret/



Fortrydelsesret og returret

Det gælder, at varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer, eller som har fået et tydeligt personligt præg, ikke er dækket af fortrydelsesretten. Mirandafotos fotografier tages som dækket af dette, og derfor kan du ikke få pengene retur for det arbejde, der er gået i at fotografere og redigere billederne. Selvom vi har gjort en stor indsats for at angive farver og kvaliteter så nøjagtigt som muligt, kan computeres farver og skærmopløsninger variere. Mindre farveafvigelser betragtes derfor ikke for at være en mangel i henhold til købeloven.


Der er 8 dages fortrydelsesret på billeder og rammer fra leverandør efter produktionen påbegyndes.


Bemærk: Du kan ikke udøve fortrydelsesretten ved blot at nægte at modtage varen eller ved at undlade at afhente den ved transportøren.



Ved returnering og reklamationer

Varen skal sendes eller bringes til:

Charlotta de Miranda

Hjortshøj Møllevej 185,

DK-8530 Hjortshøj

Telefon: +45 23 26 96 68

E-mail: kontakt@mirandafoto.dk


Mirandafoto skal først meddeles om ønske om retur, før returvarer godtages. Er varen pakket og behandlet forsvarligt, dækker Mirandafoto returfragten.



Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af registreringsnummer og kontonummer eller mobiltelefonnummer til MobilePay, så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen – for derefter at blive slettet igen.


I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.



Klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.

Link: https://kpo.naevneneshus.dk/Public/Home/ChooseLoginProvider?returnUrl=https://kpo.naevneneshus.dk/External


Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage


Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mailadresse: kontakt@mirandafoto.dk